ITmix.cz logo

Recenzia: elektrokolobežka Lamax eCruiser SC30

Silné stránky
  • Vynikajúci pomer cena/výkon
  • Veľmi pohodlná jazda
  • Slušný dojazd
  • Širšie riadidlá
  • Jednoduché ovládanie
  • Účinné odpruženie
  • Aplikácia na uzamknutie
Slabé stránky
  • Menší nástupný priestor
  • Horšie predné osvetlenie
  • Zámok len pri zapnutej kolobežke
  • Signál tempomatu je príliš tichý
  • Skôr pre ľahších jazdcov a deti

Mesto, spevnené plochy, dochádzanie do práce a do školy, kombinácia s verejnou dopravou - to všetko sú scenáre, v ktorých je Lamax eCruiser SC30 doma. Skladacia konštrukcia s hmotnosťou 16 kg a kompaktné rozmery uľahčujú nielen prenášanie, ale aj skladovanie kolobežky.

S výkonom 400 W a prevádzkovým napätím 36 V zvláda kolobežka mierne stúpania pri bežnom zaťažení a na rovinkách postupne naberá maximálnu rýchlosť 25 km/h. Na rozdiel od väčšiny mestských kolobežiek, ako je CityBoss RS500 alebo Xiaomi Mi Sctooter 4 Pro, je eCruiser SC30 vybavený odpružením. To síce nie je dostatočne účinné na to, aby ste si ju mohli vziať do lesa, ale pri rýchlej jazde cez vydláždené námestie alebo kanalizačný poklop stratíte stabilitu len minimálne.

Často kladené otázky a odpovede

Pre koho je kolobežka Lamax eCruiser SC30 vhodná?

Elektrická kolobežka je ideálna na presun v mestskom prostredí. Môžete ju používať na ceste do práce alebo do školy. Je tiež skvelou voľbou pre staršie deti, či už na voľnočasové aktivity alebo každodenné dochádzanie do práce.

Aký je skutočný dojazd kolobežky?

Pri mojom testovaní som s kolobežkou Lamax eCruiser SC30 dosiahol maximálny dojazd 35 km v bežných mestských podmienkach. V ideálnych podmienkach môže dojazd dosiahnuť až 45 km.

Aké sú funkcie Lamax eCruiser SC30?

Pokiaľ ide o funkcie, kolobežka ponúka najmä štyri rýchlostné režimy, tempomat a rekuperáciu. Súčasťou aplikácie je aj zámok, ktorý zablokuje kolesá kolobežky v prípade neoprávneného použitia.

Dá sa rýchlosť odblokovať?

Bohužiaľ nie, kolobežka Lamax eCruiser SC30 túto možnosť neponúka. V prípade, že hľadáte kolobežku Lamax, ktorá dokáže prekročiť rýchlosť 25 km/h, vyskúšajte modely eLander SA50, eRacer SC50 alebo eTank SA70.

Pre koho je elektrická kolobežka vhodná?

Keďže kolobežka je vybavená 400 W motorom, ponúkne najlepší zážitok z jazdy deťom, študentom alebo mladým dospelým. Dospelí s hmotnosťou vyššou ako 75 kg už môžu mať na kolobežke problém prekonať strmšie stúpania.

Technické parametre Lamax eCruiser SC30

Jednou z výhod kolobežky eCruiser SC30 je jej atraktívna cena. Preto som očakával určité kompromisy v technických parametroch. Vo výsledku som sa však so žiadnymi nestretol a kolobežka tak ponúka parametre, s ktorými sa stretnete u väčšiny konkurencie v rovnakej cenovej kategórii. Osobne ma najviac potešila šírka riadidiel 53 cm, vďaka ktorej je jazda pohodlná a stabilná aj pri vyšších rýchlostiach.

ParameterHodnota
Výkon400 W
Typ batérieLi-ion
Kapacita batérie15 Ah
Prevádzkové napätie36 V
Maximálny dojazd50 km
Čas nabíjaniaVýrobca neuvádza
Maximálna rýchlosť25 km/h (nie je odblokovateľná)
Maximálny uhol stúpaniaVýrobca neuvádza
Priemer pneumatiky10"
Nosnosť120 kg
Výška jazdca140-200 cm
Rozmery v zloženom stave (V x Š x H)123 x 53 x 113 cm
Hmotnosť16 kg
Mobilná aplikáciaÁno

Okrem technických parametrov elektrických kolobežiek by ste pred kúpou mali zvážiť aj ich ďalšie vlastnosti. Ak hľadáte informácie o kolobežkách, prečítajte si náš článok o tom, ako vybrať elektrickú kolobežku alebo si pozrite recenzie konkrétnych modelov.

Montáž zvládnete behom minúty

Kolobežka Lamax eCruiser SC30 váži 16 kg, takže balenie a montáž by ste mali zvládnuť v jednej osobe. Po vybalení stačí narovnať a upevniť riadidlá, nasadiť predstavec a zabezpečiť ho štyrmi inbusovými skrutkami pomocou dodaného kľúča.

Montáž mi trvala niečo vyše minúty, čo je naozaj krátky čas. Nebolo potrebné spevňovať displej ani nastavovať páčky ako pri niektorých drahších a terénne orientovaných kolobežkách.

Kvalita spracovania opäť nesklamala

Už pri montáži kolobežky som si všimol, že kvalita spracovania kolobežky ma opäť nesklamala. Tmavosivý lak, ktorý dominuje dizajnu, je pomerne odolný a počas testovania vydržal aj menej opatrné zaobchádzanie. Tyrkysové akcenty, ktoré sú pre výrobky Lamax charakteristické, zdobia podvozok, bowdeny a niektoré ďalšie detaily.

Pozitívne hodnotíme aj to, že očko na upevnenie rozložených riadidiel je vyrobené z kovu. Vďaka tomu je spoľahlivejšie a kvalitnejšie ako ťažšia kolobežka Lamax eLander SA50, ktorá má očko plastové.

Elektrická kolobežka Lamax eCruiser SC30 je určená do mesta

Relatívne ľahká konštrukcia s kompaktnými rozmermi, výkon 400 W, slušné odpruženie na oboch nápravách - to všetko sú výborné predpoklady na to, aby kolobežka v mestskom prostredí fungovala čo najlepšie. S kolobežkou som preto jazdil na rôznych mestských cyklotrasách, v premávke a prepravoval som ju aj v električke. V nasledujúcich riadkoch opíšem svoje skúsenosti s jej každodenným používaním.

Lamax eCruiser SC30 ponúka odpruženie do mesta
Lamax eCruiser SC30 ponúka odpruženie do mesta

Jazdné vlastnosti a výbavu hodnotím pozitívne

Čo sa týka jazdných vlastností, hneď na úvod musím spomenúť 53 cm široké riadidlá. Testoval som mestské kolobežky City Boss RS500 a RS350, ktoré majú riadidlá široké 51, resp. 44 cm. Aj keď sa na prvý pohľad tento rozdiel nezdá byť výrazný, v praxi širšie riadidlá citeľne zvyšujú stabilitu jazdy a ovládateľnosť kolobežky. V tomto smere preto hodnotím kolobežku eCruiser SC30 veľmi pozitívne.

Kde kúpiť Lamax eCruiser SC30
Lamax eCruiser SC30
Hodnotenie
4.2/5

Moja pochvala patrí aj 10" pneumatikám plneným vzduchom, ktoré solídne tlmia drobné nerovnosti, ako sú kamienky alebo vetvičky. K tlmeniu prispieva aj odpruženie na oboch nápravách - vpredu nájdete bežné piesty, vzadu je pod nášľapom dvojica pružín. Odpruženie má však pomerne krátky rozsah a je pomerne tuhé. Vďaka tomu zlepšuje stabilitu najmä pri neopatrnom zjazde z nízkeho obrubníka alebo cez vyčnievajúci poklop kanalizačnej šachty.

Jazdu na upravenom mestskom povrchu som si naozaj užil. Pri mojej hmotnosti 67 kg kolobežka ochotne jazdila napriek výkonu 400 W a napätiu 36 V. Nápravy s odpružením a nafukovacie pneumatiky spoľahlivo tlmili bežné nerovnosti a stabilitu som nestratil ani pri vyšších rýchlostiach.

Jedinou slabinou, ktorá nehrala v prospech mojich dobrých skúseností, bol nástupný priestor. Pre moju veľkosť topánok 43 bola pomerne úzka a krátka, takže státie nebolo najpohodlnejšie. Na krátke vzdialenosti to však nebolo výrazné nepohodlie.

Dojazd je solídny

Na kolobežke som jazdil na bežných cyklotrasách, na ktorých sa striedali rôzne prudké stúpania a klesania. Kolobežku som používal v lete, väčšinou v režime Sport, a na rovinkách som jazdil rýchlosťou okolo 25 km/h. V týchto podmienkach a pri mojej hmotnosti som prešiel vzdialenosť približne 35 km.

Výrobca uvádza, že v ideálnych podmienkach by sa mal dojazd vyšplhať na 50 km. Aj tak však hodnotím svoj výkon ako uspokojivý. Ideálne podmienky sú na webovej stránke výrobku opísané ako teplota okolia pod 20 ˚C, nepoužívanie plného výkonu alebo jazda len po rovine. Keďže tieto podmienky nie sú v praxi vždy stopercentne dosiahnuteľné, ani ja som sa ich nesnažil dodržiavať.

Nabíjanie 15 Ah batérie z 0 na 100 % trvá približne 8 hodín pomocou priloženého 2 A adaptéra.

Nabíjanie trvá približne 8 hodín
Nabíjanie trvá približne 8 hodín

Rýchlostné režimy sú štandardné

Pre lepší komfort jazdy v rôznych situáciách kolobežka ponúka štyri rýchlostné režimy, ktoré sú dnes štandardom takmer každej elektrickej kolobežky. Režimy sa líšia maximálnou povolenou rýchlosťou, a teda aj situáciami, v ktorých by sa mali používať.

RežimMaximálna rýchlosťPoužitie
Walk6 km/hPomalá jazda alebo tlačenie kolobežky do kopca
E (Eco)10 km/hÚsporná jazda s maximálnym dojazdom alebo pre začiatočníkov
D (Drive)20 km/hDynamickejšia jazda
S (Sport)25 km/hRýchla jazda na prázdnej trase

Počas testovania som najčastejšie používal režim Sport, keďže som nejazdil príliš úsporne. Ak som sa dostal do oblasti s množstvom chodcov, namiesto režimu Sport som zvolil režim Walk alebo Eco, aby som náhodou nejazdil príliš rýchlo.

Môžem odblokovať rýchlostný limit?

Kolobežka Lamax eCruiser SC30 bohužiaľ neumožňuje odblokovať maximálnu rýchlosť. Jej limit preto zostáva 25 km/h, ktorý je možné dosiahnuť v režime Sport. Okrem toho sa na ňu vzhľadom na nízku hmotnosť 16 kg nevzťahuje poistenie, čo sa bude páčiť rodičom alebo študentom, ktorí sa snažia minimalizovať svoje náklady.

Tempomat

Tempomat považujem za praktický doplnok každej kolobežky. V prípade Lamax eCruiser SC30 funguje na jednoduchom princípe - stačí päť sekúnd udržiavať konštantnú rýchlosť, ktorú kolobežka sama rozpozná a následne udržiava. V skutočnosti však udržiava výkon, ktorý musí v danom okamihu vyvinúť, aby udržal vašu rýchlosť. Ak sa napríklad počas stúpania aktivuje tempomat, kolobežka môže na rovinke opäť zrýchliť.

Ak je tempomat aktívny, na displeji bliká jeho symbol. Keď je tempomat aktivovaný, symbol bude svietiť nepretržite a ozve sa dlhší zvukový signál. Ten je však relatívne tichý a takmer nepočuteľný cez zvuk kolobežky. Pri bežnej prevádzke preto musí jazdec sledovať iba displej, ktorého sledovanie môže byť niekedy nebezpečné.

Výbava obsahuje všetko potrebné

Základnou výbavou sú blatníky, ktoré nájdete na oboch nápravách. Z hľadiska účinnosti k nim nemám žiadne výhrady. Ak som prešiel cez kaluž alebo drobné čiastočky (piesok, špina, štrk na ceste), moje nohy zostali nedotknuté.

Ocenil by som však, keby bol zadný blatník lepšie vystužený. Je totiž vyrobený z pomerne mäkkého plastu, ľahko sa ohýba a pri neopatrnom zaobchádzaní by sa mohol poškodiť.

Hoci sa blatník pri jazde cez nerovnosti výrazne trasie, počas testovania som ho vôbec nepočul.

Ďalším dôležitým prvkom výbavy sú brzdy - vpredu elektronické (výkonové), vzadu kotúčové. O ich ovládanie sa stará jedna páčka, čo je pri mestských kolobežkách štandard. Účinnosť bŕzd je dobrá, ale na aktiváciu motorovej som si musel zvyknúť. Stačí jemne stlačiť páčku a motorová brzda začne brzdiť s pomerne veľkou razanciou.

Súčasťou výbavy je aj osvetlenie pozostávajúce z predných a zadných LED diód. Predné svetlo je umiestnené vo výške riadidiel a nie je uhlovo nastaviteľné. V ponuke nájdete napríklad uhlovo nastaviteľné predné osvetlenie Lamax eLander SA50, ale na bežných mestských kolobežkách je to skôr rarita.

Priestor pred kolobežkou je tak osvetlený do vzdialenosti približne 10 metrov, pričom priestor bezprostredne pred riadidlami je osvetlený veľmi slabo. Zadné svetlo má dobrú viditeľnosť na diaľku, pri brzdení bliká a nemám k nemu žiadne pripomienky.

Ovládanie pomocou smartfónu a aplikácie so zámkom

Jediným ovládacím prvkom na kolobežke je tlačidlo, ktoré po dlhom stlačení kolobežku zapne alebo vypne. Krátkym stlačením sa zmení režim jazdy, dvoma rýchlymi stlačeniami sa ovláda osvetlenie, tri menia jednotky rýchlosti (km/h, mph) a štyri aktivujú tempomat. Výsledkom je, že ovládanie je jednoduché a dá sa zvládnuť bez manuálu.

Rovnaké možnosti ovládania kolobežky nájdete v aplikácii Tuya Smart, ktorá je k dispozícii na Google Play a App Store. Aplikácia však ponúka aj elektronický zámok predného kolesa. Ak zámok aktivujete, nebudete môcť kolobežkou pohnúť. Zámok však funguje len vtedy, keď je kolobežka zapnutá.

Skladovanie a preprava kolobežky

Kolobežka Lamax eCruiser SC30 je vybavená sklopnou riadiacou tyčou so zámkom. Na účely skladovania alebo prenášania tak môžete riadidlá sklopiť a v tejto polohe zabezpečiť. S hmotnosťou 16 kg nie je problém kolobežku prepravovať v prostriedkoch hromadnej dopravy alebo v aute.

Kde kúpiť Lamax eCruiser SC30
Lamax eCruiser SC30
Hodnotenie
4.2/5

Záver – pre koho je kolobežka Lamax eCruiser SC30 vhodná?

Kolobežku Lamax eCruiser SC30 považujem za veľmi vydarené mestské zariadenie, ktoré vás rýchlo a spoľahlivo premiestni z domu do práce alebo do školy. Vďaka sklopnej riadiacej tyči môžete kolobežku s hmotnosťou 16 kg prenášať alebo prepravovať v MHD, vlaku ako aj v kufri auta. Vďaka tomu je vhodná na prepravu na tzv. last mile.

Motor s výkonom 400 W zabezpečuje pomerne svižnú jazdu a kolobežka dokáže prekonať aj mierne stúpanie. Pre jazdcov s hmotnosťou nad 75 kg však môže byť výkon nedostatočný. V dôsledku toho poslúži najmä deťom a študentom. Odpruženie je vítaným doplnkom, s ktorým sa u mestských typov často nestretnete. Tlmiče zvyšujú stabilitu jazdy a prispievajú k celkovému komfortu.

Pre mňa je jedinou slabinou z hľadiska komfortu nástupná plocha, ktorá bola príliš malá. Čo sa týka funkcií, kolobežka má štyri rýchlostné režimy, tempomat na dlhšie jazdy a zámok na krátkodobé vypnutie. Blatníky kolobežky Lamax eCruiser SC30 sú spoľahlivé, ale ocenil by som, ak by mal zadný blatník prídavné držiaky pre lepšiu odolnosť.

Recenzia: elektrokolobežka Lamax eCruiser SC30
  • Jazdné vlastnosti
  • Kvalita spracovania
  • Výbava
  • Pomer cena/výkon
4.2

Pohodlná kolobežka do mesta za rozumnú cenu

Mesto, spevnené plochy, dochádzanie do práce a do školy, kombinácia s verejnou dopravou - to všetko sú scenáre, v ktorých je Lamax eCruiser SC30 doma. Skladacia konštrukcia s hmotnosťou 16 kg a kompaktné rozmery uľahčujú nielen prenášanie, ale aj skladovanie kolobežky.

S výkonom 400 W a prevádzkovým napätím 36 V zvláda kolobežka mierne stúpania pri bežnom zaťažení a na rovinkách postupne naberá maximálnu rýchlosť 25 km/h. Na rozdiel od väčšiny mestských kolobežiek, ako je CityBoss RS500 alebo Xiaomi Mi Sctooter 4 Pro, je eCruiser SC30 vybavený odpružením. To síce nie je dostatočne účinné na to, aby ste si ju mohli vziať do lesa, ale pri rýchlej jazde cez vydláždené námestie alebo kanalizačný poklop stratíte stabilitu len minimálne.

Klady

  • Vynikajúci pomer cena/výkon
  • Veľmi pohodlná jazda
  • Slušný dojazd
  • Širšie riadidlá
  • Jednoduché ovládanie
  • Účinné odpruženie
  • Aplikácia na uzamknutie

Zápory

  • Menší nástupný priestor
  • Horšie predné osvetlenie
  • Zámok len pri zapnutej kolobežke
  • Signál tempomatu je príliš tichý
  • Skôr pre ľahších jazdcov a deti
Tento článok pripravil autor na základe skutočných skúseností s produktom. Hodnotenie môže byť ovplyvnené subjektívnymi dojmami autora.
Autor: Martin Dajča
Autor: Martin Dajča
Som študent, ktorý rád pretvára svoje skúsenosti a zložité myšlienky do zrozumiteľného jazyka pre spotrebiteľov. Vo voľnom čase rád behám, bicyklujem a chodím na túry po okolí. V mojom portfóliu sa preto nachádzajú recenzie inteligentných hodiniek, kamier do auta a mnohých ďalších pomôcok pre každodenný život.
Ako sa vám páčil tento článok?
Vaše hodnotenie
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Súvisiace recenzie

Recenzia: elektrokolobežka Lamax eCruiser SC30
Lamax eCruiser SC30
Hodnotenie: 4.2/5
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram