Recenzia: elektrokolobežka City Boss K600
Elektrická kolobežka City Boss K600 nás na prvý pohľad oslovila svojím dizajnom, ktorý ju spolu s modelmi K1600 a K1600L odlišuje od zvyšku portfólia City Boss. Je to hybridný stroj, ktorý vás pohodlne odvezie po meste a vďaka odpruženiu oboch náprav vás nesklame ani v teréne. Jazda je agilná a stabilná aj počas rýchlej jazdy cez nerovnosti. Nápravy sú vybavené 10" pneumatikami plnenými vzduchom s univerzálnym dezénom pre spevnený aj menej upravený terén. Kvalita spracovania je na vysokej úrovni, maximálny dojazd dosahuje až 45 km a výbava kolobežky ponúka takmer všetko, čo by ste mohli potrebovať.
Často kladené otázky a odpovede
Elektrická kolobežka je vhodná pre používateľov, ktorí hľadajú univerzálny model vhodný do mesta a mierneho terénu. Kolobežku môžete používať na dochádzanie do práce a do školy, na výlety po okolí alebo na rovinaté jazdy v lese či inde v prírode. Na prepravu na tzv. last-mile prepravu nie je kolobežka ideálna vzhľadom na svoju hmotnosť 22 kg.
Kolobežka K600 je vhodná najmä do mestského terénu na jazdu po upravenom povrchu. Mierne nerovnosti, ako sú kanály, korene, konáre alebo kopce na lesnej ceste spoľahlivo tlmí odpruženie. Na jazdu v horšom a strmšom teréne kolobežke chýba výkon.
Veľmi príjemne nás prekvapil uhol natočenia predného kolesa. S manévrovaním v užších priestoroch by ste nemali mať žiadne problémy. To isté platí aj pri rýchlej jazde, počas ktorej oceníte 65 cm široké riadidlá. Tie zaisťujú stabilnú jazdu v týchto podmienkach.
Maximálna rýchlosť kolobežky City Boss K600 je z výroby obmedzená na 25 km/h. Niekoľkými krokmi však môžete toto obmedzenie deaktivovať, čo vám umožní dosiahnuť rýchlosť až 40 km/h.
Balenie obsahuje okrem samotnej elektrickej kolobežky aj používateľskú dokumentáciu, inbusové kľúče a nabíjačku.
Technické parametre elektrickej kolobežky K600
Z hľadiska technických parametrov je City Boss K600 priemerne vybavená kolobežka. V jej cenovej kategórii nájdete parametrovo horšie, ale aj lepšie elektrické kolobežky. V redakcii nás najviac zaujal slušný dojazd 45 km a relatívne krátka doba nabíjania len 7 hodín. Oceňujeme aj prevádzkové napätie 48 V, ktoré umožňuje motoru efektívnejšie využívať energiu 13Ah batérie.
Názov parametra | Hodnota |
---|---|
Výkon | 600 W |
Typ batérie | Li-ion |
Kapacita batérie | 13 Ah |
Prevádzkové napätie | 48 V |
Maximálny dojazd | 45 km |
Čas nabíjania | 7 hodín |
Maximálna rýchlosť | 25 km/h |
Maximálny uhol stúpania | 9,5° / 17 % |
Priemer pneumatiky | 10" |
Nosnosť | 120 kg |
Výška jazdca | 150-200 cm |
Rozmery v zloženom stave (V x Š x H) | 121 x 65 x 123 cm |
Hmotnosť | 22,1 kg |
Mobilná aplikácia | Nie |
Ak máte záujem dozvedieť sa viac o technických parametroch a vlastnostiach elektrických kolobežiek, prečítajte si náš článok o tom, ako vybrať elektrickú kolobežku alebo si pozrite naše recenzie konkrétnych modelov.
Montáž kolobežky – čo všetko sme museli pred jazdou opraviť?
Kolobežka sa dodáva v úzkej obdĺžnikovej škatuli. Keďže samotná kolobežka váži 22 kg, presúvanie škatule a vybaľovanie je jednoduchšie pre dvoch ľudí. Po vybalení je montáž kolobežky K600 intuitívna. Stačí narovnať a upevniť riadidlá, pripevniť samotné riadidlá a nastaviť polohu displeja a páčok. Celý proces od vybalenia po prvú jazdu nám trval približne 5 minút.
Počas montáže nás prekvapilo upevnenie riadidiel. Riadidlá sa skutočne dodávajú s namontovaným predstavcom. Ten sa zvyčajne montuje na riadidlá z výroby, podobne ako v prípade modelu BLUETOUCH BT1000. To znamená, že pri nasadzovaní riadidiel môžete použiť dve veľkosti inbusových kľúčov a čakajú na vás tri skrutky, aby ste ich mohli bezpečne utiahnuť. Tento spôsob upevnenia riadidiel však montáž nijako nepredlžuje ani nesťažuje.
Kvalita spracovania nás už tradične nesklamala
Elektrické kolobežky City Boss v našej redakcii pravidelne bodujú vysokou kvalitou spracovania. Spoje kolobežky K600 do seba perfektne zapadajú a namáhané časti sú vyrobené z odolnejších materiálov. Jedinou výnimkou je zadný blatník, ktorý je, vrátane jeho držiaka, vyrobený z plastu. Držiak sa ľahko ohýba a pôsobí menej odolne ako zvyšok kolobežky. Neopatrné otáčanie alebo manipulácia s kolobežkou môže ľahko spôsobiť poškodenie alebo zlomenie blatníka.
Mechanizmus uzamykania riadidiel je vybavený dvoma zámkami, ktoré sú pevné a svoju úlohu plnia dokonale. Konštrukcia je vyrobená z hliníka s čiernym lakovaním. Okrem spomínaného blatníka vyzerá K600 odolne a spoľahlivo. Oceňujeme, že riadidlá sú výškovo nastaviteľné, ale ich konce nie sú sklopné.
Jazda lesom a menšie nerovnosti nie sú problémom
Kolobežka je vybavená odpružením na oboch nápravách, ktoré podľa výrobcu nevyžaduje žiadnu údržbu. Nejde o bežné piesty alebo pružiny, ale o inú patentovanú technológiu. V praxi nás odpruženie nesklamalo. Kolobežku sme vyviezli na rôzne nerovnosti.
Vyskúšali sme rýchly zjazd z obrubníka, menšie konáre, nerovnú lesnú cestu s kameňmi a koreňmi - jazda bola stabilná a bez komplikácií. Vibrácie sa síce prenášali do rúk jazdca, ale nie v takej miere, aby to negatívne ovplyvnilo zážitok z jazdy.
S kolobežkou sme sa vybrali aj na užšie lesné cestičky, ktoré viedli po traverze svahu. Napriek rôzne veľkým kameňom a iným nerovnostiam kolobežka fungovala veľmi dobre vďaka odpruženiu a širokým pneumatikám. V ostrejších serpentínach prišiel vhod veľký uhol natočenia prednej nápravy, vďaka čomu bolo manévrovanie veľmi ladné.
Spomedzi odpružených elektrokolobežiek určených do terénu sme mali možnosť otestovať City Boss D1000LH alebo BLUETOUCH BT1000. Obe tieto kolobežky ponúkali o niečo účinnejšie a mäkšie odpruženie ako model K600. Ich cena je však o niečo vyššia, takže výsledný pomer ceny a jazdy po nerovnostiach je u všetkých troch modelov porovnateľný.
Keďže je kolobežka K600 vybavená 600W motorom a ostatné uvedené modely majú 1000W výkon, väčším problémom je ostrejšie stúpanie a nie samotné tlmenie.
Kde kúpiť City Boss K600
Jazda na cyklotrasách je pohodlná
Upravený povrch pochopiteľne nerobil elektrickej kolobežke City Boss K600 jediný problém. Rozjazd je plynulý a nášľapná plocha je dostatočne veľká na to, aby ste sa mohli postaviť nohami za seba a vedľa seba. Na ešte pohodlnejšiu jazdu na dlhších trasách výrobca ponúka voliteľné sedlo, ktoré sa k podvozku kolobežky pripevňuje štyrmi skrutkami.
Ostrejšie stúpania dajú 600W motoru zabrať
Mierne stúpania do 10 % (6°) boli pre kolobežku so 65 kg jazdcom hračkou. Aj v tomto úseku sme mohli zastaviť a znovu sa rozbehnúť. Postupne sme dosiahli aj maximálnu povolenú rýchlosť 25 km/h. Najstrmší testovaný úsek (23 %/13° ) kolobežka, žiaľ, neprekonala. Bolo to spôsobené najmä nedostatkom výkonu. S drahšou elektrickou kolobežkou City Boss D1000LH s výkonom 1000 W sme tento sklon prekonali bez problémov.
Reálny dojazd kolobežky súhlasí s parametrami
Kolobežku sme testovali v chladnejšom počasí pri teplotách okolo 8 °C. Jazdy prebiehali po cyklotrasách a lesných cestách so striedaním stúpaní a klesaní. V týchto podmienkach sme na jedno nabitie prešli vzdialenosť 40 km, čo hodnotíme veľmi pozitívne. V prípade teplejšieho počasia by sme bez problémov dosiahli výrobcom udávaných 45 km.
Nabíjanie elektrickej kolobežky nám v redakcii trvalo približne 6 a pol hodiny, čo sa opäť zhoduje s informáciami výrobcu (6-7 hodín).
Farebný displej kolobežky ponúka praktické informácie
Ovládanie elektrickej kolobežky City Boss K600 je jednoduché a intuitívne. Na rozdiel od mestských modelov, ako sú RS500 alebo RS350, nie je kolobežka K600 kompatibilná so žiadnou aplikáciou. Namiesto toho ponúka farebný LED displej, ktorý je jasný a dobre viditeľný aj na priamom slnku.
Displej sa nachádza v strede riadidiel a ponúka informácie, ako je aktuálna rýchlosť, zvolený rýchlostný režim alebo celkový počet kilometrov e-kolobežky. V ľavom dolnom rohu nájdete pomerne veľký farebný indikátor nabitia batérie, ktorý len ťažko prehliadnete.
Kolobežke nechýbajú režimy rýchlosti
Systém kolobežky ponúka tri rýchlostné režimy. Režim 1 je obmedzený na 6 km/h a je určený na pomalú jazdu v stiesnených priestoroch. Režim 2 je obmedzený na 14 km/h a je ideálny na úspornejšiu jazdu. Režim 3 je výrobcom obmedzený na 25 km/h a ponúkne dynamickejšiu jazdu.
Ako odblokovať obmedzovač rýchlosti na modeli City Boss K600?
Zmenou výrobných nastavení môžete deaktivovať obmedzovač rýchlosti, čo vám umožní dosiahnuť rýchlosť až 40 km/h. Ak ho chcete odblokovať, vykonajte nasledujúce kroky:
- podržte súčasne stlačené tlačidlá plus a mínus,
- kliknite na tlačidlo ON/OFF v servisných nastaveniach do polohy P10,
- zmeňte hodnotu z 1 na 0.
V prípade, že chcete rýchlostný režim opäť aktivovať, postupujte rovnako a na konci zmeňte hodnotu polohy P10 z 0 na 1.
Ak deaktivujete obmedzenie rýchlosti kolobežky, obmedzenia režimu sa zmenia nasledovne:
- Režim 1 - 14 km/h,
- Režim 2 - 26 km/h,
- Režim 3 - bez obmedzenia (max. 40 km/h).
V praxi to znamená, že aj keď deaktivujete obmedzenie rýchlosti, stále môžete používať režimy na nastavenie maximálnej rýchlosti kolobežky.
Samostatný režim chôdze
Okrem vyššie uvedených rýchlostných režimov ponúka kolobežka K600 aj samostatný režim chôdze, ktorý je obmedzený na 4 km/h (normálna/rýchla rýchlosť chôdze). Ak chcete režim aktivovať, podržte stlačené tlačidlo mínus. Po aktivácii kolobežka pomaly a postupne zrýchľuje na uvedenú rýchlosť. Nedochádza k žiadnemu trhaniu ani poskakovaniu kolobežky.
Elektrická kolobežka je z výroby v tzv. režime Eco, čo znamená, že na aktiváciu plynu sa musíte najprv odraziť. Režim chôdze nevyžaduje odrážanie, takže na uvedené účely je oveľa praktickejší ako štandardné rýchlostné režimy.
Na väčšine elektrických kolobežiek, ako je napríklad City Boss RS500 alebo D1000LH, je režim chôdze súčasťou základnej ponuky rýchlostných režimov a zvyčajne je obmedzený na 6 km/h (pomerne vysoká rýchlosť na chôdzu).
Elektrická kolobežka City Boss K600, bohužiaľ, neponúka tempomat.
Súčasťou výbavy je aj konektor USB
Výbavu elektrickej kolobežky City Boss K600 hodnotíme pozitívne. Obe nápravy sú vybavené blatníkom, čo oceníte najmä v daždivom počasí a blatistom teréne. Predný štvorcový blatník je zabudovaný do prednej nápravy a jeho účinnosti nemáme čo vytknúť. Zadný blatník sa skladá v podstate z dvoch častí - spojlera, do ktorého prechádza nášľapná plocha a samostatného plastového blatníka.
Hoci sme boli počas testovania s účinnosťou zadného blatníka spokojní, ocenili by sme, keby bol vyrobený z kovu. Plastový predstavec aj samotný blatník pôsobia dosť krehko, ľahko sa ohýbajú a neopatrné zaobchádzanie s kolobežkou ich môže poškodiť.
Kolobežke samozrejme nechýba osvetlenie, ktoré tvoria najmä predné a zadné odrazky. Predné svetlo je uhlovo nastaviteľné a s jeho účinnosťou sme boli spokojní aj počas nočných jázd mimo pouličného osvetlenia. Zadné svetlo je dobre viditeľné už z diaľky. Okrem toho nájdete na podvozku pod červenými krytmi dva páry ďalších oranžových svetiel.
City Boss K600, podobne ako Z500 alebo D1000LH, ponúka aj smerovky v podobe blikajúcich prídavných svetiel podvozku. Na rozdiel od vyššie uvedených modelov však blikanie nie je sprevádzané zvukovou signalizáciou, takže sa môže ľahko stať, že zabudnete smerovku vypnúť.
Aktivácia a deaktivácia smerových svetiel je riešená dvoma tlačidlami na ovládacom paneli. V porovnaní s kolobežkami Z500 alebo D1000LH je to podľa nás praktickejšie riešenie. Nemalo by totiž dôjsť k náhodnému spusteniu klaksónu pri pokuse o aktiváciu smerovky, ako sa nám to už viackrát stalo pri týchto kolobežkách s inou ovládacou konzolou.
Elektrická kolobežka City Boss K600 ponúka nielen elektronický klaksón, ale aj zvonček - je len na vás, ktorý výstražný signál uprednostníte.
Ovládací pult kolobežky K600 ponúka USB port, ktorý môžete využiť napríklad na nabíjanie smartfónu z jej batérie. Toto príslušenstvo ocenia najmä používatelia, ktorí hľadajú kolobežku pre kuriérske služby. Port USB môžete využiť aj na nabíjanie telefónu cestou do práce alebo do školy - skrátka počas akejkoľvek jazdy.
Čo chýbalo vo výbave?
Podobne ako drahší model City Boss D1000LH, ani model K600 neponúka žiadne funkcie proti krádeži. Napríklad lacnejšia mestská kolobežka City Boss RS500 je vybavená elektronickým zámkom plynu s alarmom. Elektrická kolobežka Z500 so sedlom je naopak vybavená zapaľovaním na kľúč, bez ktorého sa nezapne. Konkurenčný model BLUETOUCH BT1000 ponúka napríklad moderný zámok NFC.
Všetky tieto možnosti sú ideálne najmä na krátkodobé vypnutie. Keďže City Boss K600 nemá ani jednu z týchto funkcií, pri akomkoľvek dlhšom zastavení budete odkázaní na bežné kódové alebo kľúčové zámky.
Elektrickej kolobežke K600 chýbajú sklopné riadidlá
Riadidlá e-kolobežky sú široké 65 cm a nie sú sklopné ako v prípade modelu D1000LH. Na prvý pohľad je to slabina z hľadiska skladovania. Vďaka širokému uhlu natočenia predného kolesa (takmer 90° na obe strany) a zámku umiestnenému v prednej časti však môžete riadidlá otočiť tak, že najširším rozmerom je len podvozok kolobežky.
Zámok riadidiel je dostatočne pevný, aby udržal hmotnosť kolobežky. Kolobežku tak môžete v prípade potreby prenášať v rozloženom stave alebo ju prepravovať.
Model BLUETOUCH BT1000 ponúka podobnú konštrukciu. Je to tiež odpružený model s pevnejšou konštrukciou, ale bez sklopných riadidiel. Zároveň je potrebné riadidlá zaháknuť do zadného blatníka, takže ich vôbec nemôžete otáčať a na uskladnenie je potrebné vyhradiť priestor široký aspoň 71 cm. Zatiaľ čo pri kolobežke City Boss K600 si vystačíte s priestorom širokým približne 30 cm.
Preprava kolobežky s hmotnosťou 22,1 kg nie je jednoduchá, ale dá sa zvládnuť
Výkonný elektromotor, odolná konštrukcia a kvalitné spracovanie sa podpísali pod hmotnosť 22 kg. Na druhej strane, samozrejme, nejde o najťažší model na trhu, takže sa vám s ním bude manipulovať o niečo lepšie ako s modelom BLUETOUCH BT1000 (28,2 kg) alebo City Boss D1000LH (27,8 kg).
Vzhľadom na vyššiu hmotnosť môže byť preprava kolobežky verejnou dopravou pomerne náročná. V prípade prepravy v kufri auta oceníte možnosť otočenia riadidiel, vďaka čomu si vystačíte s objemom kufra štandardných vozidiel, ako sú sedan, combi alebo liftback.
My sme elektrickú kolobežku City Boss K600 prepravovali v batožinovom priestore vozidla Peugeot 301. Ako vidíte na obrázku nižšie, nebolo potrebné sklápať sedadlá a v batožinovom priestore zostalo dostatok miesta na ďalšiu batožinu.
Náhradné diely a servis pre elektrické kolobežky City Boss
Či už si vyberiete terénnejšiu kolobežku K600 alebo mestskejšie orientované modely RS250 a RS350, výrobca zabezpečuje veľmi dobrú dostupnosť náhradných dielov. Prípadné opravy môžete vykonať buď svojpomocne, alebo sa môžete obrátiť na autorizovaný servis City Boss, ktorý sa zaoberá aj popredajnou starostlivosťou o konkurenčné modely.
V prípade akýchkoľvek otázok sa môžete obrátiť na pracovníkov servisu. Servis sme využili počas testovania kolobežky City Boss D1000LH, keď bolo potrebné vymeniť displej. Okrem toho pravidelne kontaktujeme výrobcu v súvislosti s nastaveniami elektrických kolobežiek alebo návodom na deaktiváciu obmedzenia rýchlosti. Zamestnanci boli pri každom kontakte ústretoví, ochotní a trpezliví.
Záver – pre koho je elektrická kolobežka City Boss K600 vhodná?
Elektrickú kolobežku City Boss K600 by sme opísali ako hybridné zariadenie, ktoré vás nesklame v meste ani v prírode. Na upravenom povrchu ponúka veľmi pohodlnú a svižnú jazdu. V teréne oceníte účinné odpruženie oboch náprav, ktoré si ochotne poradí s kameňmi, koreňmi, konármi a inými nerovnosťami aj pri vyšších rýchlostiach.
Kolobežka K600 je vhodná predovšetkým na dochádzanie do práce a do školy, kde bez problémov zvládne bežné nerovnosti alebo aj rýchlu jazdu po obrubníku. Využiť ju môžu aj kuriéri, ktorí ocenia zabudovaný USB port a solídny dojazd 45 km. Kolobežku môžeme odporučiť aj na rekreačné jazdy v prírode a výlety po cyklotrasách.
Hoci je kolobežka dobre odpružená, neodporúčame ju na jazdu v náročnom teréne. Hlavnými dôvodmi sú výkon 600 W a pohon len zadného kolesa, vďaka čomu kolobežka nedokáže prekonávať prudšie stúpania. Ideálna kombinácia do náročného terénu je výkon aspoň 1000 W a pohon oboch kolies, ktorý ponúka napríklad model D1000LH.
Recenzia: elektrokolobežka City Boss K600
-
Jazdné vlastnosti
-
Kvalita spracovania
-
Výbava
-
Pomer cena/výkon
Hybridná elektrokolobežka s odpružením do mesta a na vidiek
Elektrická kolobežka City Boss K600 nás na prvý pohľad oslovila svojím dizajnom, ktorý ju spolu s modelmi K1600 a K1600L odlišuje od zvyšku portfólia City Boss. Je to hybridný stroj, ktorý vás pohodlne odvezie po meste a vďaka odpruženiu oboch náprav vás nesklame ani v teréne. Jazda je agilná a stabilná aj počas rýchlej jazdy cez nerovnosti. Nápravy sú vybavené 10" pneumatikami plnenými vzduchom s univerzálnym dezénom pre spevnený aj menej upravený terén. Kvalita spracovania je na vysokej úrovni, maximálny dojazd dosahuje až 45 km a výbava kolobežky ponúka takmer všetko, čo by ste mohli potrebovať.
Klady
- Efektívne odpruženie
- Plynulý rozbeh
- Samostatný režim chôdze
- USB port
- Podsvietený ovládací panel
- Veľký prehľadný displej
- Výškovo nastaviteľné riadidlá
Zápory
- Absencia tempomatu
- Krehký zadný blatník
- Absencia prvkov proti krádeži