Recenzia: elektrokolobežka BLUETOUCH BT1000

Silné stránky
  • Predné a zadné odpruženie
  • Dlhý maximálny dojazd
  • Jazdná dynamika
  • Vhodný do stredne náročného terénu
  • Veľká plocha na státie
  • Kovové blatníky
  • Robustná konštrukcia
Slabé stránky
  • Väčšia hmotnosť a rozmery
  • Brzdenie a zatáčanie si vyžaduje cvik
  • Riadidlá nie sú výškovo nastaviteľné
  • Nemožno spárovať s aplikáciou

Elektrokolobežka BLUETOUCH BT1000 je ideálnym dopravným prostriedkom do mesta alebo do mierneho terénu. Vďaka vyššiemu výkonu a účinnému odpruženiu ponúka pohodlnú a dynamickú jazdu nielen na asfalte, ale aj na nerovných lesných cestách. Vďaka vysokej kapacite batérie a rekuperácii je kolobežka vhodná na kratšie alebo dlhšie rekreačné jazdy, dochádzanie do práce a do školy alebo aj pre kuriérske služby.

V mestskej premávke alebo na lesnej ceste oceníte účinné kotúčové brzdy na oboch nápravách a kovové blatníky. Vďaka zámku NFC bude o vašu kolobežku postarané aj pri parkovaní na verejnom priestranstve. Spočiatku si možno budete musieť zvyknúť na tvrdšie riadenie a razantnejšie použitie motorovej brzdy. Nakoniec je však jazda na kolobežke pohodlná, skladanie rýchle a ovládanie intuitívne.

Často kladené otázky a odpovede

Pre koho je elektrokolobežka BLUETOUCH BT1000 vhodná?

Kolobežka je ideálnou voľbou pre používateľov, ktorí hľadajú všestranný dopravný prostriedok v meste a v miernom teréne. Robustná konštrukcia sa spája s vysokou odolnosťou a nosnosťou až 150 kg. Či už sme sa s kolobežkou vybrali na cyklotrasu, do lesa alebo na neupravenú cestu, jazda bola vždy pohodlná.

Aký je skutočný dojazd elektrickej kolobežky?

Výrobca uvádza maximálny dojazd až 60 km. Počas nášho testovania sme s kolobežkou absolvovali veľa jázd po kopcoch aj po rovinách a náš dojazd na jedno nabitie bol 55 km.

Dá sa na kolobežke jazdiť v teréne?

Áno, elektrokolobežka je na tento účel vybavená odpružením na oboch nápravách. Zároveň dosahuje svetlá výška elektrokolobežky 16 cm, vďaka čomu prekonáte menšie obrubníky či väčšie nerovnosti.

Ako dlho trvá nabíjanie kolobežky BLUETOUCH BT1000?

Nabíjanie kolobežky z úplného vybitia na 100 % trvalo približne 10 hodín. LED dióda na napájacom adaptéri vás informuje, či je kolobežka plne nabitá. Pri nabíjaní svieti na červeno a pri úplnom nabití na zeleno.

Aký je maximálny sklon, ktorý kolobežka dokáže zdolať?

V našom teste sme s kolobežkou zdolali maximálne 11 % stúpanie pri maximálnej rýchlosti 7 km/h. Hmotnosť nášho jazdca bola 65 kg.

V balení nájdete rôzne praktické príslušenstvo

Okrem samotnej elektrickej kolobežky, balenie obsahuje nabíjací adaptér, vreckový multifunkčný kľúč, prídavné samolepiace odrazky a dokumentáciu o bezpečnej manipulácii s batériou.

Oceňujeme, že príslušenstvo v balení je reálne a nie je len na efekt. Multifunkčný kľúč je pomerne robustný a na kolobežke nájdete kľúče na väčšinu skrutiek a matíc.

Kolobežku sme testovali s voliteľným držiakom na telefón

Držiak na telefón je vyrobený z gumy, dobre sa prispôsobí tvaru smartfónu a pomerne účinne tlmí vibrácie. Manžeta na jeho pripevnenie k riadidlám je po správnom utiahnutí pevná a ani pri rýchlej jazde po nerovnom teréne sa telefón ani celý držiak neuvoľní.

Technické parametre naznačujú dobre vybavenú kolobežku

Z nasledujúceho prehľadu technických parametrov je zrejmé, že kolobežka BLUETOUCH BT1000 má za svoju nemalú cenu čo ponúknuť. Dlhý dojazd, vysoká nosnosť a maximálna rýchlosť až 45 km/h - to sú vlastnosti, ktoré nás oslovili ako prvé. Nie sú to však len technické špecifikácie, ktoré by ste mali pred kúpou zvážiť. Ak máte záujem dozvedieť sa viac o funkciách kolobežky, prečítajte si náš článok o tom, ako vybrať elektrickú kolobežku, alebo si pozrite niektoré z našich ďalších recenzií.

Názov parametraHodnota
Výkon1000 W
Typ batérieLi-ion
Kapacita batérie20,8 Ah
Maximálny dojazd60 km
Čas nabíjaniaVýrobca neuvádza (náš test: 10 hodín)
Maximálna rýchlosť45 km/h
Maximálny uhol stúpaniaVýrobca neuvádza (náš test približne 12 %, jazdec 65 kg)
Priemer pneumatiky10"
Nosnosť150 kg
Rozmery (v zloženom stave)123 x 130 x 71 cm
Hmotnosť28,2 kg
KompatibilitaNemožno overiť

Výbavu, ktorú kolobežka ponúka, považujeme za primeranú cene. Elektrické kolobežky v tejto cenovej kategórii nepatria medzi najlacnejšie. Napriek tomu, väčšina z nich ponúka slušnú kvalitu konštrukcie, účinné odpruženie, širšie pneumatiky a pomerne výkonný motor.

Výrobca však neuvádza, či je výkon 1000 W maximálny alebo menovitý. Maximálny výkon môže kolobežka vyvinúť len na krátky čas, keď je to potrebné. Na druhej strane, nominálny výkon je hodnota, pri ktorej kolobežka pracuje dlhší čas. Preto sa v tejto kategórii stretnete s kolobežkami, ktoré majú maximálny výkon až 2700 W, ale menovitý výkon len 900 W.

Kde kúpiť BLUETOUCH BT1000
BLUETOUCH BT1000
Hodnotenie
4.4/5

Hoci na papieri kolobežka svojím výkonom nepatrí k špičke kategórie, ponúka svižnú a dynamickú jazdu. Vďaka účinnému odpruženiu prekonáte drobné nerovnosti aj pri vyšších rýchlostiach bez straty stability.

Montáž elektrickej kolobežky je intuitívna a rýchla

Skladanie kolobežky je intuitívne a v redakcii nám trvalo približne 10 minút. Vďaka návodu sme kolobežku dokázali nastaviť na bezpečnú a pohodlnú jazdu. Najväčším problémom pri stavbe bola vysoká hmotnosť kolobežky, ktorá presahuje 28 kg. Po vybalení kolobežky sme museli urobiť len nasledovné:

  • postaviť a upevniť tyč s riadidlami,
  • upevniť riadidlá v predstavci,
  • nastaviť polohu a dotiahnuť skrutky pák a príslušenstva riadidiel
  • a pripevniť predné svetlo.

Skladanie kolobežky BLUETOUCH BT1000 výrazne uľahčí priložený multifunkčný kľúč, ktorý je praktickým doplnkom výbavy kolobežky alebo bicykla.

Dizajn pôsobí terénne a športovo

Na prvý pohľad je jasné, že elektrická kolobežka BLUETOUCH BT1000 zvládne nielen kvalitný mestský asfalt, ale aj nerovnosti lesných ciest. Riadidlá sú široké 71 cm, čo zlepšuje stabilitu počas jazdy. Priestor pre nohy je doplnený pogumovaným povrchom a jeho rozmery sú dostatočne veľké na to, aby ste mohli na kolobežke stáť nohami vedľa seba. Terénny charakter kolobežky zvýrazňujú široké 10" pneumatiky plnené vzduchom a odpruženie na oboch nápravách.

Dezén pneumatík je ideálny do mesta, ale podrží vás aj v miernom teréne
Dezén pneumatík je ideálny do mesta, ale podrží vás aj v miernom teréne

Z hľadiska konštrukcie by sme radi upozornili, že riadidlá nie sú výškovo nastaviteľné. Ich výšku síce môžete nastaviť otočením v predstavci, ale nie je to nastavenie, ktoré ocenia nižší používatelia. Vzhľadom na to, že náš jazdec mal 182 cm, sme však s výškou riadidiel nemali problém.

Jazdné vlastnosti a skúsenosti

Celkovo hodnotíme jazdné vlastnosti veľmi pozitívne. Kolobežka má vďaka výkonu 1000 W skvelú trakciu a poskytuje výbornú dynamiku jazdy. Široké pneumatiky v kombinácii s naozaj účinným odpružením nám ponúkli pohodlnú jazdu na rovnom povrchu a v miernom teréne. Kotúčové brzdy nás počas testovania nikdy nezradili, ale ich zvuk bol pri dlhšom brzdení trochu nepríjemný. Jednotlivé detaily si podrobnejšie popíšeme v nasledujúcich riadkoch.

Nedokonalý povrch je pre kolobežku hračka

Kolobežka je vybavená vzduchom plnenými pneumatikami s priemerom 10", čo je štandardný rozmer dnešných elektrických kolobežiek. Čo však nie je štandardné, je šírka pneumatík, ktorá je 8 cm. Vďaka tomu je jazda na nerovnom teréne o niečo pohodlnejšia.

Kompresor BLUETOUCH na dofukovanie pneumatík a servisný poukaz sú pri výkonnejších elektrických kolobežkách štandardom.

Hlavným prvkom, ktorý zabezpečuje pohodlie, je odpruženie na oboch nápravách. Na lacnejších kolobežkách sa stretnete s rôznymi formami tlmičov a odpruženia, ale väčšinou ide skôr o kozmetický doplnok. V prípade modelu BT1000 ide o plnohodnotné odpruženie, ktoré vám umožní rýchlo prekonať väčšie nerovnosti alebo bez problémov zdolať nižšie obrubníky.

Obe nápravy sú vybavené kotúčovými brzdami, kovovými blatníkmi a odpružením
Obe nápravy sú vybavené kotúčovými brzdami, kovovými blatníkmi a odpružením

Odpruženie najlepšie tlmí väčšie nerovnosti s plynulou jazdou (napr. korene prerastajúce cestu). Rýchle zjazdy z nižších obrubníkov boli tiež pohodlné a bez straty stability. Zníženie komfortu sme zaznamenali najmä pri jazde po lesnej ceste s množstvom ostrejších kameňov a nerovností. V tomto prípade tlmiče neboli dostatočne mäkké, aby dokázali držať krok s náhlymi zmenami terénu.

Ak hľadáte hybridnú kolobežku do mesta a do prírody za nižšiu cenu, odporúčame vám model City Boss K600 so 600W motorom, odpružením a výškovo nastaviteľnými riadidlami.

Jazda do kopca bola výborná

Ako už názov elektrokolobežky napovedá, výkon jej motora dosahuje 1000 W. Hoci to nie je najvyššia hodnota v cenovej kategórii, do ktorej kolobežka spadá, jednoznačne patrí k tým najbežnejším. V prípade jazdca s hmotnosťou 65 kg bola jazda v kopcovitom teréne svižná a dynamická. Maximálny sklon, ktorý sme s kolobežkou prekonali, bol 13°. Maximálna rýchlosť na tomto svahu bola 7 km/h.

Jazdné režimy určujú maximálnu rýchlosť kolobežky

Kolobežka ponúka tri jazdné režimy, ktoré môžete jednoducho meniť pomocou samostatného tlačidla pri displeji. Režimy sa líšia maximálnymi rýchlosťami, ktoré môžete v ich nastavení dosiahnuť. Režim 1 je určený na pomalú jazdu a na rovinke sme s ním dosiahli rýchlosť až 18 km/h. Režim 2 ponúka dynamickejšiu a svižnejšiu jazdu s maximálnou rýchlosťou približne 35 km/h.

Režim 3 je určený pre skúsených používateľov, ktorí dokážu manévrovať vo vyšších rýchlostiach. V tomto režime sa nám podarilo dosiahnuť výrobcom udávanú maximálnu rýchlosť 45 km/h na rovnej ceste. V miernom klesaní sme v tomto režime dosiahli rýchlosť až 53 km/h. Jazdné režimy teda obmedzujú rýchlosť elektrokolobežky len na rovine. V prípade jazdy z kopca sa dajú rýchlostné limity ľahko prekonať.

Porovnali sme rýchlosť zaznamenanú kolobežkou s rýchlomerom GPS v smartfóne. Približne do rýchlosti 25 km/h boli výsledky totožné. Pri vyšších rýchlostiach boli údaje na kolobežke väčšinou o 2 km/h vyššie ako v aplikácii GPS.

Skutočný dojazd bol porovnateľný s údajmi výrobcu

Dojazd kolobežky výrazne ovplyvňuje hmotnosť jazdca, štýl jazdy a ďalšie premenné. Aj keď sme na kolobežke jazdili bez obmedzenia a väčšinou v režime 3, dojazd vyšiel na slušných 55 km. A to s jazdcom s hmotnosťou 65 kg, pričom jazdy prebiehali väčšinou v horskom teréne a boli sprevádzané pasážami s dlhším brzdením. Vďaka tomu sme naplno využili rekuperáciu, ktorá počas brzdenia čiastočne dobíjala batériu.

Počas jazdy v kopcovitom teréne bolo nabíjanie batérie dynamické. Hoci počas jazdy úroveň prirodzene klesala, batéria sa po dlhšom brzdení prekvapivo účinne nabíjala. Nabíjanie sme mohli sledovať v priamom prenose na indikátore nabitia, ktorý je trvalo zobrazený na displeji.

V zákrutách bola spočiatku potrebná opatrnosť

Pozitívne hodnotíme rozsah otáčania riadidiel. Pri rýchlej jazde, vyhýbaniu sa alebo prudšom prejazde zákrutou sme ani raz nedosiahli jeho limit. Čo nás však spočiatku mierne znepokojovalo, bola tuhosť zatáčania. Po niekoľkých kilometroch jazdy sme si však na zatáčanie zvykli a ocenili sme ho pri vyšších rýchlostiach. Ak by bolo riadenie počas rýchlej jazdy príliš voľné, ľahko by sme mohli stratiť stabilitu.

Vyskúšali sme aj núdzové brzdenie

Elektrokolobežka BLUETOUCH BT1000 je vybavená kotúčovými brzdami na oboch nápravách. Orientácia brzdových páčok je na rozdiel od bicykla štandardne opačná. Pravá páčka ovláda prednú brzdu, ľavá páčka zadnú brzdu. Používateľom, ktorí doteraz nepoužívali elektrokolobežku, môže chvíľu trvať, kým si na túto zmenu zvyknú. V dôsledku toho je táto zmena bezpečnostným opatrením.

Z bezpečnostných dôvodov je brzdná sila prednej brzdy o niečo nižšia ako brzdná sila zadnej brzdy.

Mechanické brzdenie dopĺňa motorová brzda, ktorá sa pridá k spomaleniu, keď motor zaznamená stlačenie brzdovej páky. Tým sa zlepšuje plynulosť a účinnosť brzdenia.

V prípade, že sme začali náhle a prudko brzdiť, zadná náprava sa síce dostala do šmyku, ale na naše prekvapenie sa predné koleso nezablokovalo. Výsledkom bolo, že sme ani počas krízového brzdenia neprešli cez riadidlá. Tento test sme vykonali od rýchlosti 30 km/h a s použitím oboch bŕzd. K úplnému zastaveniu došlo po 8 metroch.

Kde kúpiť BLUETOUCH BT1000
BLUETOUCH BT1000
Hodnotenie
4.4/5

Použitie motorovej brzdy je pomerne rýchle. V prípade, že sme brzdovú páku stláčali len jemne, došlo pri zatiahnutí motorovej brzdy k miernemu trhnutiu. Počas niekoľkých prvých jázd sme si museli na toto brzdenie zvyknúť.

Jazdný komfort hodnotíme pozitívne

Účinné odpruženie, dobrá svetlá výška, široké pneumatiky plnené vzduchom a veľkorysá plocha na státie - to sú vlastnosti, vďaka ktorým sme si užívali každý prejdený kilometer. Začnime však nápravami. Každá je vybavená piestom a pružinou, ktoré v žiadnom prípade nie sú len na parádu. Pružia hneď od začiatku a bez problémov si poradia s výrazne nerovným asfaltom, lesnými cestami alebo kamenistým terénom.

K výborným jazdným vlastnostiam prispievajú aj 10" vzduchové pneumatiky so šírkou 8 cm. O hustenie pneumatík sa stará klasický automatický ventil, ktorý sme však počas testovania nemuseli použiť ani raz. Napriek terénnym vlastnostiam kolobežky by sme dezén označili skôr za cestný. Na asfalte sú pneumatiky relatívne tiché, no na nerovnom povrchu a v zákrutách vás podržia.

Jazdu spríjemňovala aj svetlá výška, ktorá bez jazdca dosahovala solídnych 16 cm. Pri jazde v meste sme ani raz nepoškriabali podvozok alebo nenarazili do prekážok. V neposlednom rade stojí za zmienku aj plocha na státie. Je pokrytá vrstvou gumy a má drážky. Ľahko sa na nej udrží v suchom aj daždivom počasí. Plocha prechádza do spojlera s drsným povrchom a otvorom na upevnenie riadidiel, keď je kolobežka rozložená.

Vybavenie nás príjemne prekvapilo

Z hľadiska výbavy nemáme kolobežke čo vytknúť. Okrem hlavného predného svetla sú na podvozku ďalšie dve predné LED diódy, takže sme mali cestu v noci pekne osvetlenú. Vzadu nájdete len dve červené LED diódy na stojane (zadné svetlá), ktoré blikajú pri brzdení, čo oceňujeme. Okrem toho dizajn dopĺňa dekoratívne LED osvetlenie, ktoré po zapnutí svieti rôznymi farbami (červenou, zelenou a modrou). Zadné svetlá sa dajú zapnúť len v kombinácii s dekoratívnym osvetlením. Ocenili by sme, keby sa dali zapínať samostatne.

Sklon hlavného svetlometu je nastaviteľný.

V prípade, že by ste chceli zmeniť prídavné osvetlenie, budete potrebovať aplikáciu duoCo Strip, ktorá je k dispozícii na Google Play a App Store. Aplikácia umožňuje vybrať farbu statického osvetlenia (bez blikania) alebo rôzne kombinácie farieb a režimov blikania.

Na riadidlách sa nachádza LED displej, ktorý vás informuje o aktuálnej rýchlosti, zvolenom režime, úrovni nabitia, dĺžke aktuálnej jazdy, celkovom počte najazdených kilometrov kolobežky či napätí batérie. Informácie, ktoré sa na displeji zobrazujú, môžete meniť, niektoré sú však zobrazené trvalo (rýchlosť, nabitie, režim). Na opačnej strane riadidiel nájdete dve tlačidlá - klaksón a svetlo. Hlasitosť klaksónu je vysoká a jeho zvuk nepríjemný, takže počas nášho testovania vždy splnil svoj účel.

Dizajn ďalej dopĺňajú kovové blatníky vpredu a vzadu. Blatníky sú dostatočne pevné a široké, aby vás ochránili nielen pred vodou, ale aj pred kameňmi. Na podvozku nájdete praktický stojan, ktorý si počas testovania perfektne poradil s takmer 30-kilogramovou kolobežkou.

Tempomat s automatickým štartovaním

Funkcia tempomatu je z výroby deaktivovaná. Ak ju chcete aktivovať, musíte postupovať podľa pokynov v návode. Najprv je potrebné spustiť ponuku funkcií na displeji kolobežky súčasným podržaním tlačidiel zapnutia/vypnutia a tlačidla na zmenu jazdného režimu. Potom stačí vybrať požadovanú funkciu (v prípade tempomatu P6) a zmeniť jej nastavenie z 0 na 1.

Tempomat sa používa na udržiavanie zvolenej rýchlosti bez stlačenia plynovej páky. V prípade elektrokolobežky BT1000 sa tempomat aktivuje automaticky, ak udržujete konštantnú rýchlosť približne 6 sekúnd. Na displeji elektrokolobežky sa zobrazí symbol tempomatu a rýchlosť sa potom bude udržiavať. Opätovným stlačením plynového pedála alebo brzdy tempomat deaktivujete.

Hoci sme tempomat ocenili pri dlhších jazdách po rovine, v kopcoch nám trochu prekážal. Princíp tempomatu spočíva v tom, že motor dodáva konštantný výkon na udržiavanie rýchlosti. Ak teda nastavíte rýchlosť napríklad na 10 km/h na rovine, elektrokolobežka v kopci spomalí, pretože podáva stále rovnaký výkon. Na druhej strane, pri jazde z kopca bude zrýchľovať, pretože gravitácia prispieva k zrýchleniu.

Zámok NFC je praktickým doplnkom

Na riadidlách nájdete vedľa pravej brzdovej páky oblasť označenú "Card". Ide o oblasť s čipom NFC, ktorý môžete použiť na uzamknutie alebo odomknutie kolobežky. Odomykacie karty majú tvar žetónov a v balení ich nájdete tri.

Jeden zo žetónov, označený ako "Super Card", je určený na spárovanie kolobežky so smartfónom pomocou NFC. To by malo umožniť uzamknutie a odomknutie kolobežky pomocou telefónu. Zariadenie sa nám však nepodarilo spárovať, takže sme túto funkciu nemohli dostatočne otestovať.

Kde kúpiť BLUETOUCH BT1000
BLUETOUCH BT1000
Hodnotenie
4.4/5
Zámok NFC je praktické príslušenstvo na krátkodobé odstavenie
Zámok NFC je praktické príslušenstvo na krátkodobé odstavenie

Zamknutie kolobežky je signalizované jedným relatívne tichým pípnutím. Kolobežku v tomto režime nie je možné zapnúť. Opätovné vloženie karty kolobežku odomkne a je sprevádzané dvoma pípnutiami. Hoci toto príslušenstvo oceňujeme, odporúčame ho skôr len na krátkodobé státie. V prípade dlhodobejšieho parkovania by sme kolobežku radšej uzamkli o pevný bod pomocou klasického kľúča alebo kódového bezpečnostného zámku.

Uloženie kolobežky nám dalo trochu zabrať

Elektrická kolobežka BT1000 váži 28,2 kg. Nie je to teda kompaktné mestské dopravné zariadenie, ktoré by ste mohli prenášať do kancelárie alebo do bytu na treťom poschodí. Zároveň sú jej riadidlá jednodielne, takže sa nedajú rozložiť na jednoduchšie skladovanie. Kolobežku síce môžete rozložiť pomocou zámku pod riadidlami a dokonca máte k dispozícii aj háčik na zaistenie polohy, ale stále vás bude obmedzovať šírka riadidiel a veľká hmotnosť.

Ak chcete kolobežku zabezpečiť v rozloženej polohe, musíte najprv preklopiť hák do jednej polohy, potom sklopiť riadidlá, vsunúť hák do otvoru v spojleri a až potom otočiť hák do konečnej polohy.

Na zaparkovanie kolobežky odporúčame priestor s rozlohou najmenej 2m2. Na čo najjednoduchšie uskladnenie by sa mal priestor nachádzať na prízemí. V prípade verejne prístupného priestoru odporúčame kolobežku uzamknúť o pevný bod klasickým zámkom.

V prípade, že hľadáte elektrickú kolobežku do terénu s výkonom 1000 W, odpružením a skladacími riadidlami, vyskúšajte City Boss D1000LH. Ak hľadáte výkonnejšiu alternatívu, odporúčame vám Lamax eTank SA70 s dvoma motormi a výkonom 1600 W.

Vysokú hmotnosť má na svedomí odolná konštrukcia, výkonný elektromotor a veľkokapacitná batéria. Vďaka tomu je kolobežka vhodná pre používateľov, ktorí hľadajú kolobežku práve do terénu a na rýchlu jazdu, kde je robustnosť veľkou výhodou. Zároveň, je väčšina hmotnosti umiestnená v oblasti zadnej nápravy, čo uľahčuje manévrovanie a zlepšuje stabilitu.

Kolobežku sa nám nepodarilo spárovať s aplikáciou

Výrobca na webovej stránke výrobku uvádzal, že elektrická kolobežka je kompatibilná s aplikáciou pre smartfón. Aplikácia má slúžiť na nastavenie LED podsvietenia a poskytovanie základných informácií o kolobežke. Hoci je dostupná v Google Play a App Store, po nainštalovaní do telefónu sa nám ju nepodarilo spárovať s kolobežkou. Každý pokus viedol k neúspešnému vyhľadaniu kolobežky cez bluetooth.

Výrobca, ktorý nám elektrickú kolobežku poskytol, ponúka ku všetkým kolobežkám bezplatnú kolobežku BT Kids ako vianočný darček. Našich čitateľov však upozorňujeme, že táto recenzia nie je platenou reklamou. Peniaze na prevádzku projektu zarábame tak, že v prípade nákupu cez niektorý z našich odkazov dostaneme malú odmenu z predaja. Ďakujeme.

Záver – pre koho je elektrická kolobežka BLUETOUCH BT1000 vhodná?

Elektrická kolobežka je ideálnou voľbou pre každého, kto hľadá výkonný, odolný a pohodlný dopravný prostriedok na pohyb po menej alebo viac udržiavaných povrchoch. Kolobežka je vybavená odpružením, kotúčovými brzdami a blatníkmi na oboch nápravách. V kombinácii so svetlou výškou 16 cm vás nesklame ani na nerovnom teréne v prírode.

Batériu, ktorá sama o sebe ponúka solídnu výdrž, dopĺňa regeneračná batéria. Vďaka tomu môžete na jedno nabitie dosiahnuť dojazd až 60 km. Kolobežku odporúčame ľuďom, ktorí plánujú cestovať na dlhšie vzdialenosti alebo kuriérom. Tí zasa ocenia bohaté osvetlenie, vďaka ktorému ich v noci žiaden vodič neprehliadne.

Hoci je konštrukcia kolobežky vyrobená z leteckého hliníka, jej hmotnosť presahuje 28 kg. Riadidlá kolobežky sú zároveň jednodielne, takže jej uskladnenie môže byť v menších priestoroch problematické. Kolobežku preto neodporúčame používateľom, ktorí by chceli kombinovať jazdu s verejnou dopravou alebo vlakom. Okrem toho, že je elektrická kolobežka pomerne ťažká, jej rozmery môžu byť obmedzujúce.

Na záver oceňujeme množstvo praktického príslušenstva v balení. Multifunkčný kľúč je v praxi reálne využiteľný a kompresor na hustenie pneumatík má celé spektrum využitia.

Recenzia: elektrokolobežka BLUETOUTCH BT1000
  • Jazdné vlastnosti
  • Kvalita spracovania
  • Výbava
  • Pomer cena/výkon
4.4

Odolná elektrokolobežka s dynamickými jazdnými vlastnosťami vhodná do mierneho terénu

Elektrokolobežka BLUETOUCH BT1000 je ideálnym dopravným prostriedkom do mesta alebo do mierneho terénu. Vďaka vyššiemu výkonu a účinnému odpruženiu ponúka pohodlnú a dynamickú jazdu nielen na asfalte, ale aj na nerovných lesných cestách. Vďaka vysokej kapacite batérie a rekuperácii je kolobežka vhodná na kratšie alebo dlhšie rekreačné jazdy, dochádzanie do práce a do školy alebo aj pre kuriérske služby.

V mestskej premávke alebo na lesnej ceste oceníte účinné kotúčové brzdy na oboch nápravách a kovové blatníky. Vďaka zámku NFC bude o vašu kolobežku postarané aj pri parkovaní na verejnom priestranstve. Spočiatku si možno budete musieť zvyknúť na tvrdšie riadenie a razantnejšie použitie motorovej brzdy. Nakoniec je však jazda na kolobežke pohodlná, skladanie rýchle a ovládanie intuitívne.

Klady

  • Predné a zadné odpruženie
  • Dlhý maximálny dojazd
  • Jazdná dynamika
  • Vhodný do stredne náročného terénu
  • Veľká plocha na státie
  • Kovové blatníky
  • Robustná konštrukcia

Zápory

  • Väčšia hmotnosť a rozmery
  • Brzdenie a zatáčanie si vyžaduje cvik
  • Riadidlá nie sú výškovo nastaviteľné
  • Nemožno spárovať s aplikáciou
Tento článok pripravil autor na základe skutočných skúseností s produktom. Hodnotenie môže byť ovplyvnené subjektívnymi dojmami autora.
Autor: Martin Dajča
Autor: Martin Dajča
Som študent, ktorý rád pretvára svoje skúsenosti a zložité myšlienky do zrozumiteľného jazyka pre spotrebiteľov. Vo voľnom čase rád behám, bicyklujem a chodím na túry po okolí. V mojom portfóliu sa preto nachádzajú recenzie inteligentných hodiniek, kamier do auta a mnohých ďalších pomôcok pre každodenný život.
Ako sa vám páčil tento článok?
5/5 - (1 hlasovanie)
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Súvisiace recenzie

Recenzia: elektrokolobežka BLUETOUCH BT1000
BLUETOUCH BT1000
Hodnotenie: 4.4/5
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram